Queenstown, Athol, Manapouri, Milford Sound en Doubtful sounds, Invercargill

21 februari 2017 - Manapouri, Nieuw-Zeeland

Dag 15: vanochtend naar Queenstown gereden. Prachtige rit door de bergen, en gorges. Deed ons denken aan de Ardeche. Queenstown ligt aan een heel groot meer: Lake Wakatipu. Queenstown was ons veel te druk, dus hier waren we snel weer weg. Even heerlijk geluncht onderweg met uitzicht op het prachtige meer.
Daarna naar een camping in Athol gereden. Zo leuk!!! Er liepen kippen en een haan rond, en op het veldje ernaast liepen alpaca's, een paard , schaap, koeien. Veel vogeltjes, en een mooi uitzicht. En we hadden onze prive douche en wc. Gedeeld met Sannie en Richard. Eind van de middag naar het Brown Trout cafe gelopen voor een biertje. Hele leuke plek om buiten te zitten.
Dag 16: Vanmorgen heeft Sandra eerst Christiaan s haar geknipt. Daarna naar Te Anau gereden en boodschappen gedaan. Daarna naar Manapouri. Hier vandaan gaan we morgen een cruise door Doubtful Sounds doen! Dag 17: Wat een fantastische dag was dit!! Om half 8 stonden we klaar in Manapouri om aan boord te gaan van een boot van Real Yourney's. Eerst over het Lake Manapouri, daarna met een bus over de Wilmot Pass, de duurste weg van Nieuw Zeeland. Daarna met een catamaran boot door de Doubtful Sound. Wat een ervaring, wat schitterend, woorden schieten tekort. In het begin wat lichte regen, daarna klaarde het op. Door de regen prachtige watervallen. We hebben dolfijnen en zeehonden gezien. Het was een ervaring om nooit te vergeten! Daarna naar Te Anau om te tanken, en 4 heerlijke pie's gekocht ivm Christiaan s verjaardag. Toen de Milford Sound road opgereden en na ongeveer 50 km een camping opgezocht: deer flat creek DOC campsite. Prachtig gelegen, tussen de bergen aan de rivier. Jammer genoeg weer veel sandflies! Zal blij zijn daar straks van verlost te zijn, als we bij de oostkust zijn. Sandra is allergisch voor de beten, krijgt vreselijke bulten, die enorm jeuken! Dag 18: Het was een koude nacht! Maar wat een mooie wereld vanmorgen met de dauw en nevel tussen de bergen. We gingen de Milford sound road verder vervolgen. Wat een schitterende weg door een adembenemend landschap. Onderweg Kea's gezien, een soort papegaaien, die hier leven. Bij Milford sound was het druk, veel toeristen, die met bussen aangevoerd werden. Dus gauw weg hier. Toen naar de zuidelijkste stad van Nieuw Zeeland gereden: Invercargill. Hier staan we midden in de stad op een kleine stadscamping.. Sandra en Richard hebben een camping aan de kust opgezocht.We hebben een stadswandeling gemaakt, en gaan morgen naar de kust om dan langzaam weer via de oostkust omhoog te rijden.

1. Grietje en Auke:
    21 februari 2017
    Wat een mooie wereld ,je zit daar op het 7continent ,foto zijn prachtig de tijd fliegt om he
    Dit kan geen mens je afnemen gr en veel plezier
  2. Lieke Boersma:
    21 februari 2017
    Gaaf! Ben heel benieuwd naar jullie verhalen over de cruise... geniet ervan jongens!
  3. Ma en Pa:
    Wat lekker zo mooi
  4. Grietje en Auke:
    23 februari 2017
    We zijn helemaal weer op dehoogte ,van jullie belevenissen ,zo beleven wij ook nog ietsen leven met jullie meet tot een volgende keer