Papatowai, kaka point, Dunedin, Portobello

26 februari 2017 - Portobello, Nieuw-Zeeland

Dag 19: Het gebied waar we nu zijn, is de Catlins. Een mooi lieflijk gebied met groene heuvels, waarop schapen grazen, afgewisseld met bossen en meren. De kust is mooi en grillig, mooie zandstranden, en vele rotsen. De hoofdwegen zijn goed, de zijwegen zijn onverhard. Net voor bij Fortrose een grevelweggetje ingereden, en tot het strand gereden, waar we gingen ontbijten. Geen mens te bekennen! Daarna naar Waipapa point. Daar staat een mooie witte vuurtoren. Naar beneden naar het strand gelopen, en toen zagen we een zeeleeuw spartelen in de zee. Een enorm beest. Daarna struikelde ik bijna over 1! Ik schrok me wezenloos.
Daarna naar Curiobay en Purpoise bay: jammer genoeg geen dolfijnen gezien. Sandra en Richard een dag later wel! Bij Waikawa geluncht op een free campsite. Hier niet gebleven, want Chris werd niet blij van deze plek . Toen verder gereden, en bij de Mc Lean Falls gestopt, en naar toe gewandeld door een prachtig bos. Mooie waterval! Tenslotte naar de camping in Papatowai gegaan. Vanaf de camping een supermooie wandeling gemaakt langs het strand en door het bos terug.
Sandra en Richard hadden een supertijd gehad in Invercargill, en zich uren vermaakt in het motorenmuseum. Ze staan nu ergens op een free campsite.
Dag 20: Vanochtend regen. Lekker gelezen. Daarna naar Nuggetpoint gereden. Hier staat een vuurtoren, is hoog gelegen, prachtige uitzichten. Heel veel zeehonden gezien!
Daarna naar Kaka point. Hier staan we nu op de camping. In de plaatselijke kroeg biertjes gedronken en patat gegeten, en Cricket gekeken op tv, toevallig tussen Zuid Afrika en Nieuw Zeeland. Dag 21: Op de helft van onze camperreis!!! Ieks!! Vandaag naar Dunedin gereden, een grote stad aan de oostkust. Allereerst naar het treinstation, want dat moest mooi zijn. Nou, inderdaad, geweldig!!! Wat een mooi gebouw! Daarna door de stad gelopen en koffie gedronken op een terras aan the Octagon, een plein midden in het centrum, terwijl schoolkinderen basketbal wedstrijden hadden. Daarna grote boodschappen gedaan, en toen naar het Ortago peninsula gereden, een schiereiland ten zuidoosten van Dunedin. We staan nu op een camping in Portobello. Sandra en Richard komen morgen naar ons toe. Zij waren vanochtend om 5 uur al op pad naar Nuggetpoint om pinguins te spotten, en dat is gelukt! Hopelijk zien wij morgenavond de geeloogpinguins, die hier vlakbij moeten zitten. Ook morgenavond blijven we op deze camping, want we willen morgenavond pinguinsstuks! Dag 22: Vanochtend kwamen Richard en Sandra koffie drinken. Zij gingen daarna naar Dunedin . Wij gingen naar het uiterste puntje van het schiereiland, waar het Albatros observatie centrum staat. Daar wat kennis opgedaan, en daarna naar spelende zeehonden gekeken in de zee. Fantastisch! Voor de lunch een mooi strand opgezocht: Allen beach. Daar lagen een paar dikke luie zeeleeuwen op het strand. Zeewater is erg koud! Daarna nog even bij de Sandfly bay gekeken. Toen we op de camping kwamen, waren Sandra en Richard er ook al. San heeft mijn haar geknipt, en daarna met z'n vieren pasta gegeten. Toen naar Sandfly bay, waar de pinguins aan land zouden moeten komen. We waren er rond 7 uur. We hebben bijna twee uur in de duinen zitten wachten. Zoals meer mensen. En dan komt er ineens 1 pinguin uit het water!! De zeldzame geeloogpinguin, waarvan hier een kolonie van maar 7 stuks bestaat. Wat fantastisch om dan ineens 1 te zien waggelen. Foto's maken was lastig, maar er zijn er wel een paar gelukt. Zo kwam een einde aan opnieuw een topdag...

1. Ma en Pa:
    25 februari 2017
    Wat een mooi land ,nu ook in trek voor amerikaners die Trump niet zien zitten ,het word gewild
    Gr ma
  2. Grietje en Auke:
    25 februari 2017
    Wat jullie beleven fantasties ,wij zitten nu opdeveluwe geweldig mooi ,ik ga goed vooruit van de tia die ik had gr van ons en Fimmie
  3. Grietje en Auke:
    28 februari 2017
    Ik heb nog nooit zo een mooie wereld gezien die watervallen zijn ook prachtig die zeehond op de foto leeft die nog , jullie worden nu wel verwend GR , Joris , Tom ,Fimmie , Grietje en Auke