Punakaiki, Okarito, Fox Glacier, lake Hawea

17 februari 2017 - Fox Glacier, Nieuw-Zeeland

Dag 10: vanaf Murchison rijden we via Westport naar Punakaiki. Onderweg een mooie wandeling gedaan, de zgn Skyline walk met mooie vergezichten. Daarna naar de grootste swingbridge van het land: de Buller gorge swingbridge.
Bij Westport is een zeehonden kolonie. Prachtige omgeving daar, en de zeehonden bewonderd.
We vervolgen dan onze weg naar de pancake rocks in Punakaiki. Schitterend, wat een spektakel, wat een natuurgeweld met het woeste water. In punakaiki zelf vinden we een camping aan het strand. Eersterang voor een mooie zonsondergang.
Dag 11: Via Hokitika rijden we verder naar het zuiden. Onderweg nemen we een afslag met de bedoeling om mooie foto's te nemen. Maar hier bleken ook helicopters te vertrekken voor een vlucht boven de gletchers en Mount Cook. Samen met Sandra en Richard ging ik in de helicopter. Wat een belevenis! Ongelofelijk mooi, adembenemend!! Het was helder en zonnig, kon niet beter!
Helemaal onder de indruk rijden we daarna naar een camping bij Okarito. Jammer genoeg veel sandflies, dus we kunnen hier niet echt goed buiten zitten.
Dag 12: Via Franz Josef glacier , waar we een korte wandeling maken, rijden we naar Fox glacier, waar we al vroeg een camping opzoeken. Even lekker relaxen op een camping met wifi en andere faciliteiten. Sandra en Richard doen vandaag hun eigen ding. Vanaf de camping een schitterende wandeling gedaan richting de berg met gletchers. Op de terugweg even wat gedronken in een cafe in het dorp. Ben benieuwd of we vandaag Sandra en Richard nog zien... Dag 13: Vanochtend eerst rond lake Matheson gelopen. Mooi hoor, maar enorm opgeklopt, toeristisch. Daar kwamen we Sandra en Richard ook tegen. Na hier ontbeten te hebben, gingen we weer op pad.Na een prachtige rit door de bergen en langs een helblauwe rivier, zijn we nu bij Lake Hawea beland. Prachtige camping aan het meer, met bergen rondom. Sandra en Richard zijn iets eerder gestopt. Dag 14: 2e dag bij lake Wanaka en lake Hawea. Heerlijk hier! Prachtig weer en een sprookjesachtige omgeving..
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ma en Pa:
    17 februari 2017
    Weer pracht foto's
    Hebben jullie ook iets van de Brand gezien ?
  2. Grietje en Auke:
    17 februari 2017
    Foto zijn mooi als je later weer terug kijkt beleef je het nog eens.
    Je rozen staan nog in volle bloei ,nual 3 week
  3. Alie de bruin:
    18 februari 2017
    We kregen jullie verhaal doorgestuurd van Mieke ,fijn dat jullie zo genieten , ja die panncakerocks beleving staan bij mij nog in m,n geheugen ,leuk al die bekende namen te lezen .zeg een heel fijn reis verder ,groeten
  4. Joke:
    18 februari 2017