Havelock, Motueka, Totaranui, Murchison

14 februari 2017 - Murchison, Nieuw-Zeeland

Dag 7: Dagen zonder wifi gezeten, omdat we vooral vrij kamperen. Nu even in een cafe in Nelson. Ja, we zitten dus inmiddels op het Zuider eiland. Mooie overtocht met de Ferry gehad. In Wellington aan boord, en dan vaar je dus naar Picton. Mooi weer, dus vooral buiten gezeten. Gisteren op een kleine camping bij Havelock gestaan. Dat was een belevenis! De Hillbillies! Haha, misschien zegt dat genoeg. Maar erg aardige vrouw, en we stonden er goedkoop. Heerlijke douches!!
Vandaag richting Nelson gereden. Onderweg een mooie wandeling gemaakt bij Pelorus bridge, een track naar 2 watervallen. In Nelson geluncht, gewandeld, gewinkeld en drankje gedronken. Daarna richting Motueka gereden en hier vlakbij staan we nu op de camping Rankers koha freedom camping, gerund door een oude hippie. We mogen groente uit de tuin pakken, en morgen een bedragje achter laten in een enveloppe. We staan aan de rivier, en er is free wifi! Dag 8: Vanochtend in de koude rivier gesprongen, samen met Richard. Genieten! Dit is hoe vrij kamperen moet zijn. Hierna rijden we naar Takaka bij het Abel Tasman National park. In Takaka hoedjes gekocht en koffie/biertje gedronken. Daarna rijden we langs de kust via Clifton, en Pohara en de Wanui Falls, waar Richard en Sandra gaan wandelen. Daarna gaan we richting Totaranui om een camping te zoeken. Het waait enorm, windkracht 7, zodat het water over de weg stuift. De laatste 10 km naar Totaranui is onverhard, een bochtige grevelweg met vele kuilen. Dan is daar ineens een DOC campsite. We moeten onszelf registreren dmv een formuliertje en doen geld in een zakje, en dat gaat dan in een brievenbus.Plek genoeg, en dan staan we bij het mooiste strand , dat ik ooit heb gezien! Goudgeel zand: je waant je in het paradijs! Dag 9: Onze trouwdag!! 32 jaar getrouwd op de mooiste plek op aarde. Krijg een mooie hanger en oorbellen van Chris. Vandaag rijden we richting de Westkust, en stoppen in Murchison, een camping met electriciteit. Want de accu's van de campers moeten weer even goed geladen worden. Anders doen de koelkasten het niet! We staan op het Riverside holiday park, vlakbij het Kahurangi National Park.

1. Wyanda stegink:
    12 februari 2017
    Wat mooi . Wij hebben hier echt winterweer maar het gaat ook weer dooien. De eerste lammetjes zijn geboren.
  2. Grietje en Auke:
    12 februari 2017
    He vrijbuiters wat een mooie foto en wat een mooie wereld daar
    Wij kunnen ons niet voor stellen dat er zulke landen bestaan
    Veel liefs van Auke en Grietje
  3. Ma en Pa:
    12 februari 2017
    Prachtig zelf al weer zin hier koud verder goed Manon komt langs en Nick komt morgen eten
    Dus het gaat goed
    De kamper bevalt wel? ,zijn je zus en man er al
  4. Grietje en Auke:
    14 februari 2017
    Ik had net een stukje gescheven maar kam niet over