Oamaru, lake Pukaki, lake Tekapo, Christchurch, Akaroa

4 maart 2017 - Akaroa, Nieuw-Zeeland

Dag 23: Via shagpoint met vele zeehonden en lunch bij Kakanui point naar Oamaru gereden. Camping bij de haven op loopafstand van alles. Vlakbij een gedeelte met mooie Victoriaanse gebouwen, waar we gekeken hebben bij de vele winkeltjes met kunstnijverheid, die daar gehuisvest zijn. Sandra heeft er nog een mooi hoedje gekocht. Naast de camping was een plek waar je bbq platen kon gebruiken voor 2 dollar. Ons vlees daar bereid, en toen op de camping gegeten met z'n vieren. 'S Avonds kwamen de blauwe pinguins uit de zee en waggelden over de camping. Ze schijnen onder de oude gebouwen te leven! Jammer genoeg menen sommige mensen ze te moeten opjagen! Belachelijk!
Dag24: Vandaag reden we richting Lake Pukaki, het binnenland weer in. Net voorbij Omarama naar de Clay cliffs gegaan. Echt de moeite waard! Je waant je in een Amerikaanse western tussen de hoge geelbruine cliffs. Droog en stoffig en warm!
Bij lake Pukaki op een free campsite aan de oever van het meer. Prachtig daar. Lekker gezwommen, uitzicht op mount Cook.
Dag 25: naar lake Tekapo gereden, beetje teleurstellend, erg toeristisch. Daarna een plek aan het lake Alexandria, helemaal alleen aan de oever van het meer, tussen de zwarte zwanen, eenden, futen en een aalscholver.
Dag 26: Schitterende zonsopgang boven het meer! Via mount Hutt naar Christchurch gereden. Christchurch is bij de aardbeving van jaren geleden behoorlijk verwoest, en de wederopbouw is in volle gang. Erg indrukwekkend om te zien! Met de tram rondgereden en onderweg uitgestapt, en geluncht. Het Canterbury museum bezocht. Daarna naar het schiereiland eiland gereden, en samen met Sannie en Rich staan we hier twee nachten op de camping. s' Avonds het dorp ingelopen. Je ziet overal invloeden van de Fransen terug. In het dorp gegeten , steaks , Fish and chips, en kip. Leuk einde van weer een mooie dag! Dag 27: Heerlijk rustig dagje. Eerst even een was gedraaid, weer lekkere schone lakens op bed. Douchen, lezen , even internetten...Vanmiddag een mooie wandeling gemaakt voorbij de vuurtoren van Akaroa, en toen over de helling weer terug.

1. Ma en Pa:
    4 maart 2017
    Fijn dat alles goed gaat het blijft mooi
    Gr ma
  2. Joke:
    4 maart 2017
    Schitterend land! Ben net in jullie huis geweest om de planten water te geven en zag nu pas de kaart van Nieuw Zeeland hangen. Heb meteen alle plaatsen en jullie route opgezocht. Geweldig hoor! Veel plezier nog en hartelijke groeten van ons XX