Ohope, Gisborne, Napier, Featherston, Wellington

8 februari 2017 - Napier, Nieuw-Zeeland

Dag 1 : En dan gaan we eindelijk! We rijden van Mourea via Whakatane naar Ohope , waar we aan het eind van het schiereiland een plek vinden voor free camping, vlak aan zee. Prachtig, wat een wereldplek! Meteen de meegekregen skottelbraai uitgeprobeerd. Werkt goed, en is zeker voor herhaling vatbaar. 'S Avonds genoten van een schitterende zonsondergang, terwijl een visser eerst een "stingray" en vervolgens een "babyshark" vangt.

Dag 2: Goed geslapen op het riante bed, wel weer vroeg wakker. Van Ohope naar Gisborne gereden. Prachtige route door het binnenland via highway 2. Eerst door een bergachtig terrein met subtropische bossen met grote varenbomen en palmen, vervolgens door een landschap met groene heuvels en schapen, en tenslotte een gebied met veel fruitbomen en wijnbouw. Dit deed Christiaan heel erg aan het gebied bij Stellenbosch in Zuid Afrika denken. Met de camper een tijdje aan het strand bij Kaiti beach in Gisborne gestaan. Hier geluncht en gezwommen. We zouden hier eerst overnachten, maar dit voelde niet veilig. Toen naar Mahia gereden, schitterend langs de kustweg met uitzicht op de oceaan en stranden met zwart zand. Gratis kamperen opnieuw vlakbij het strand.

Dag 3: Regen, regen en nog eens regen. We rijden van Mahia naar Napier. Daar eerst naar de Pack 'n Save, een grote supermarkt, die volgens Rein goed betaalbaar was. Vervolgens de vooraf uitgezochte camping opgezocht, vlakbij het centrum in Kennedy Park. Even lekker douchen en een wasje draaien! In de regen naar Napier centrum gelopen. Eerst de verkeerde kant op, want Christiaan was overtuigd, dat we een bepaalde kant op moesten. Foutje!! Ik had gelijk! Hihi. Mooie gebouwen in Art deco bouwstijl. Lekker biertje gedronken in de Lone star bar. Dag 4: Vertrekken richting Featherston, via de Hawkes Bay Expressway wn de State Highway 2. Landschap van vele tinten groen, langgerekte dorpen en winkels met overdekte luifels. We gaan naar Lake Wairarapa, waar we vrij gaan kamperen. Mooie plek aan het water met uitzicht op de bergen. Een hele kolonie zwarte zwanen, en later een spectaculaire zonsondergang. Dag 5: Vandaag richting Wellington, prachtige rit door de bergen. Hier zullen we Sandra en Richard ontmoeten! Zo apart om straks met z'n vieren door Nieuw Zeeland te rijden! We zetten de camper neer bij de jachthaven: Evans Bay Marina, free camping. En ja, daar zijn ze dan! Biertjes, wijntjes chipjes en lekker bijpraten. Dag 6: Wat is Wellington een prachtige stad! Hier kon ik wel wonen!! Vandaag eerst met de cable car naar boven: schitterend uitzicht over de stad en het water. Daarna teruggewandeld door de botanische tuinen: prachtig aangelegd met vele planten en bomen . Daarna naar de Ferry voor de overtocht naar het Zuider eiland.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Wyanda stegink:
    8 februari 2017
    Wat een mooie foto's. Heerlijk weer en zo te zien mooie camper. Hier hebben wij sneeuw. Heel wat anders.
  2. Fimmie:
    8 februari 2017
    Wat een ontspanning, en leuk om zo nu en dan te lezen wat jullie beleven. Liefs
  3. Ma en Pa:
    9 februari 2017
    Heerlijk wij komen nog wat bij van de mooi dingen
    Pracht foto,s
  4. Grietje en Auke:
    10 februari 2017
    Wat beleven jullie veel leuke dingen. Prachtig om al die verhalen te lezen. Hopelijk binnenkort weer even skypen. Liefs en dikke kus
  5. Joke:
    10 februari 2017
    Prachtig daar zeg ! Erg leuk om jullie verhalen te lezen over jullie belevenissen en de foto's te zien. Heel veel plezier en dikke tut van ons
  6. Grietje en Auke:
    11 februari 2017
    Zijn jullie nu al van het noorder eiland af? Wij zijn benieuwd naar denieuwe indrukken en foto . want dan beleven wij ook een beetje jullie reis mee in gedachten zijn we toch al bij jullie gode reis verder
  7. Els en Teake:
    Hoi Christiaan en Thea,

Heerlijk ziet het er allemaal uit en wat een mooie sfeervolle foto's. Geniet van al het moois samen.

liefs

Teake en Els
  8. Nicoly:
    11 februari 2017
    Ik krijg niet jullie verslagen. Check svp mijn mailadres
  9. Ma en Pa:
    12 februari 2017