Auckland

3 februari 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

En toen was het dan eindelijk zover! Vrijdag 1 Februari stapten we op de trein naar Schiphol. Een beetje gespannen, want hoe zou de reis gaan? Eerlijk gezegd zagen we wel wat tegen de vliegreis op, want het zou een lange zit worden! En dat was het ook! Maar omdat we er ons op ingesteld hadden, viel het tenslotte toch mee. De hele reis is voorspoedig verlopen, nergens geen vertraging of tegenslag. Ondanks de goede voorbereidingen, zoals een goed nekkussen, een goede koptelefoon, en oordoppen , toch weinig kunnen slapen in het vliegtuig. We vlogen met Emirates via Dubai, naar Auckland. De instapkaarten van beide vluchten kregen we op Schiphol, en de koffers zouden we pas in Auckland terugzien. De reis naar Dubai was 61/2 uur en die van Dubai naar Auckland was 17 uur. Met een tussenstop van twee uur.
We hadden al gehoord van de strengere controles in Auckland. Je kreeg in het vliegtuig al een kaart die je moest invullen voor de douane.Omdat ik had ingevuld wandelschoenen in de bagage te hebben, moest de koffer open, om de schoenen te controleren op viezigheid. Uiteindelijk door alle controles heen, toen geld pinnen, en met de Sky citybus naar het cetrum. We besloten het laatste stuk naat het appartement te lopen. Nou, dat hebben we geweten! Na 45 minuten waren we doorweekt van het zweet, maar we waren er! Dankzij google maps!! Mooi appartement via airbnb geboekt, en voldoet aan alle verwachtingen. We blijven hier 2 nachtjes. Vannacht eerst maar eens goed slapen, en dan morgen de stad verkennen! O ja, het is schitterend weer!! Ik zit nu in bloesje en korte broek in de tuin, terwijl de krekels goed hun best doen, en ik allerlei aparte vogelgeluiden hoor.

1. Wyanda stegink:
    3 februari 2017
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Wat een weertje. Heerlijk.