Whanganuï, Whakapapa Village, Taupo

9 maart 2017 - Taupo, Nieuw-Zeeland

Dag 31: Vanmorgen al vroeg bij de ferry terminals, en het inschepen ging ook mooi vlot. Het waaide hard, en toen we eenmaal op open zee waren, bleek pas hoe hard! Het schip ging alle kanten op, en al snel vielen de eerste slachtoffers. De kotszakjes waren niet aan te slepen, en na een paar uur was het 1 groot slagveld: overal zaten en lagen mensen beroerd te zijn. Chris had het er ook moeilijk mee. Ikzelf had gelukkig geen last, ik concentreerde me hardnekkig op de horizon.
Vanaf Wellington namen we de highway nr 1 richting Whanganuï. Goede rit, mooi weer, maar ook nu merkten we hoe hard het waaide! Daarom besloten we niet aan zee te gaan staan, maar iets meer het binnenland in. Dag 32: Weer een topdag! Wat een geweldig land is het toch! Vanmorgen via een mooie route naar het Tongariro national park gereden. Schitterend landschap, vulkaangebergte. We zijn naar Whakapapa village gereden, en hebben hier een camping besproken en informatie gekregen over verschillende wandelingen, die je hier kan doen. Daarna eerst naar het ski resort hier verderop. Vanaf daar een korte wandeling gedaan. Wat een indrukwekkend landschap! Vervolgens vanaf de camping een wandeling van 2 uur naar de Taranaki falls gedaan. Heel mooi! Morgenochtend willen we hier nog een wandeling doen. De verwachting is, dat het morgenmiddag gaat regenen. Dag 33: Enerverend begin van de dag: bij wegrijden van de camping helemaal vergeten de electriciteitskabel erui te halen! Na een kilometer zag Christiaan ineens iets achter de camper wapperen. Grote schrik! Gelukkig niks beschadigd op de camping. Later op de dag een nieuwe stekker gekocht voor de kabel. Onderweg eerst een korte wandeling gemaakt naar het Jade meer, lichte regen. Vervolgens naar Taupo gereden langs het Taupo meer, het grootste meer van Nieuw Zeeland. Heel erg mooi!! Forelvissers gezien. Daarna naar Orakei Korako, naar the hidden Valley, cave and thermal park. We werden met een boot overgezet, en daarna kon je rondwandelen tussen de geysers, hete bronnen, etc. Erg indrukwekkend, en erg warm!!! Daarna besloten we nog 1 1/2 uur re rijden, maar dat werd iets meer, omdat bij omgeving Cambridge alle campings vol waren door een roei evenement. Toen in Hamilton terecht gekomen op een verrassend mooie stadscamping. Onder de luifel in de stromende regen gebbq'd.