Russell, Bay of Islands, Waitangi, Waipoua forest

13 maart 2017 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Dag 36: Omdat we voor vanmiddag een cruise geboekt hadden, mochten we vanmorgen gratis met de ferry naar Russell. Leuk plaatsje, idyllischer dan Paihia. Mooie oude huizen, de oudste kerk van Nieuw Zeeland. Rondgewandeld en koffie gedronken.
Vanmiddag stapten we in Russell op een snelle catamaran, en daarmee voeren we door de Bay of Islands. Wat een mooie tocht. Al snel zwommen er dolfijnen met de boot mee. Fantastisch!! Wat een mooi gezicht! En the hole in the Rock was de eindbestemming. We konden er ivm de wind en het tij niet helemaal door heen varen, maar dat mocht de pret niet drukken. Onderweg bij een eiland gestopt, waar we aan land mochten. Al met al een geweldige dag gehad. Dag 37: Vanmorgen de geschiedenis van Nieuw Zeeland ingedoken met een bezoek aan de Waitangi treaty grounds. Hier is een museum, het treaty house, war canoes.. Hier wordt verteld over de treaty, een verdrag hier opgesteld en ondertekend op 6 februari 1840 door de Engelsen en 40 Maori leiders om elkaars bestaan te respecteren. Een Maori voorstelling bijgewoond. Een erg interessante ochtend. Daarna vertrokken naar het Waipoua Forest met gigantische kauribomen. Hier bevindt zich ook de Tane Mahuta, de god van het bos, de grootste kauriboom van het land. Deze boom is zo'n 1500 jaar oud en heeft een omtrek van 14 meter en is meer dan 50 meter hoog. Echt gigantisch!!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Grietje en Auke:
    13 maart 2017
    Wat een belevenis Thea en Chis een klein beetje jaloers op jullie
    Maar de pret is nu gaow voorbij dus geniet nog maar even dubbel